Pocsék fogyókúrák

Koplalás

Idáig folyamatosan ettél, és egyszer csak úgy döntesz, hogy mostantól nem eszel, mert fogyni akarsz. Mi történik a szervezeteddel? Mivel nem jut tápanyaghoz, felkészül a koplalás időszakára, hogy életben maradjon. Tehát lelassul az anyagcsere, akár 20-30%-kal, minden táplálékot, amihez hozzájut, elkezdi raktározni, méghozzá zsír formájában. Pont, amitől szabadulni akartál. És itt tényleg a drasztikus kalória-bevitel csökkentéséről beszélünk. Mert nyilván, ahhoz, hogy karcsúbbak legyünk, nem lehet ugyanúgy táplálkozni, mint eddig. Azonban később ki fogjuk számolni, hogy életkorod, súlyod és aktivitásod alapján, mennyi az a kalória mennyiség, ami a napi anyagcseréhez feltétlenül szükséges, akkor is, ha egész nap csak fekszel (persze ezt mi, anyukák soha nem engedhetjük meg magunknak).

Valamelyik létfontosságú tápanyag megvonása

Voltak, vannak és lesznek orvosok, dietetikusok, táplálkozási tanácsadók, akik kitalálnak valamilyen „új” módszert, könyvet írnak belőle, aztán legfeljebb a pénztárcád lesz tőle vékonyabb. Ismerünk olyan diétát, ahol szigorúan tilos a szénhidrát minden formája. Mi ezzel a probléma? Az összes gyümölcs, és a legtöbb zöldség szénhidrát, tehát létfontosságú vitaminoktól és tápanyagoktól fosztod meg a szervezetedet. A fogyás valóban gyorsan beindul, azonban a szervezet a hiányt azonnal az izmaidból pótolja, tehát pont a zsírodból nem tudsz fogyni. Aztán van a másik véglet, ahol a fehérje fogyasztás a növényi fehérjékre korlátozódik. Itt most nem arról van szó, hogy valaki az állatok védelmében, lelkiismereti vagy vallási okokból nem eszik állati eredetű élelmiszert, hanem itt megint egy időszakos, kúraszerű tápanyagmegvonásról beszélünk. Hidd el, hogy mind a két véglet káros a szervezetedre, és amikor visszatérsz a megszokott étrendedhez, a kilók azonnal visszarakódnak, méghozzá zsír formájában.

Tehát leegyszerűsítve a folyamat a következő:

  • nem étkezel megfelelően, kihagyod valamelyik tápanyagot, drasztikusan csökkented a kalória-bevitelt
  • a tested az izmaidból pótolja a hiányt
  • nyilván valamennyi zsírcsökkenésre is számíthatsz, de sajnos ez minimális lesz
  • miután visszaálltál a fogyókúrád előtti étkezéshez, lehet, hogy “csak” annyit hízol vissza, mint amennyit lefogytál, de több zsír lesz rajtad, az biztos.

Csodaszerek

Egy biztos hatásuk van, elhiszed, hogy könnyen, gyorsan, egyszerűen, minden változtatás nélkül lefogysz. Ezeknek a kapszuláknak, tapaszoknak, löttyöknek valóban van jó esetben méregtelenítő hatása, azonban szinte mindegyikhez mellékelve van, hogy látványos hatást csak egészséges étkezéssel és testmozgással tudsz elérni. Ráadásul a gyors eredmény inkább káros, mint hasznos. Tudom én, hogy minél gyorsabb eredmény ígérve nagy népszerűségre lehet szert tenni, de az éveken keresztül felgyülemlett súlyfeleslegtől ne akarjuk 1 hónap alatt megszabadulni.  Ráadásul, ha körül nézel az internetes fórumokon, vagy topicot nyitsz a tapasztalatok megvitatására, nagyon kevés olyan szert találsz, ahol pozitív a visszajelzés.

Mit tehetsz a fogyás beindításához?

A reggelit soha nem szabad kihagyni, ugyanis ettől indul az anyagcsere, megkezdődik a zsírégetés. Jó választás a zabpehely natúr joghurttal és friss gyümölccsel, a korpás zsemle vagy abonett vékony sovány csirkemell sonkával, esetleg maximum 2 db tojás, egyik sárgája nélkül, keményre főzve vagy lágy tojásnak elkészítve. A tojással egyébként óvatosan kell bánni, bár már megdőltek azok a tévhitek, miszerint a magas koleszterin szintért kizárólag a tojás a felelős, de a sárgája sok zsírt tartalmaz, ezért hetente csak egyszer egyél belőle.