Fogyjunk hasról!

Te is szeretnél laposabb hasat? Egy-két vagy több gyermek megszülése után nem is olyan könnyű feladat. A férjem azt mondta, két terhesség után ne is álmodjak arról, hogy kisebb lesz a hasam a mostaninál. Ebbe nem akartam belenyugodni, és összegyűjtöttem az információkat a lapos has titkához.

Először azt kell, hogy tisztázzuk, valamennyi zsírra mindenképpen szükségünk van az életben maradáshoz. Ráadásul ez nálunk, nőknél mindig nagyobb mennyiséget jelent, mint a férfiaknál. A zsírok meglehetősen rossz hírnévnek örvendenek, mert mindenkinek az elhízás meg a magas koleszterinszint jut az eszébe. Azonban a zsíroknak több hasznos funkciójuk is van. Szükségünk van rájuk a növekedéshez és a fejlődéshez, illetve a zsír-oldékony vitaminok (A, D, E, K) felszívódásához. Ezen kívül kitűnő energiaforrás, kipárnázza a belső szerveinket, segít jó állapotban tartani a sejtmembránjainkat.

olívaolaj

A jó minőségű zsiradékra tehát szüksége van a szervezetünknek, méghozzá a napi élelmiszer 20-30 %-a kell, hogy ebből álljon. A baj akkor van, ha túl sok zsír halmozódik fel a szervezetünkben, tehát magas a testzsírszázalékunk.

Az alábbiakban az ideális testzsírarányt tudod megnézni.

8-10 % – a normális életfunkciókhoz szükséges minimális testzsírmennyiség

10-13,9 %profi sportolók testzsírszintje, atletikus megjelenés

14-17,9 % – optimális fittség szintje, karcsú, sportos alkat

18-25,9 % – átlagos testalkat, amely jó megjelenést biztosít

26-35,9 %enyhe elhízás

36 % fölöttkrónikus elhízás, amely mielőbbi életmódváltást igényel

Nőknél a 14 % alatti testzsírszintet szinte lehetetlen elérni. Ne is törekedjünk rá, ugyanis a 10 % alatti kategóriába tartoznak például az anorexiások. A 10-14 % közötti részbe pedig a maratonfutók és a testépítők, de ők is csak közvetlenül a verseny előtt. Ha megnézel egy testépítőt, két dolog tűnhet fel, az összes ér kidagadt és a bőr pergamenszerű. A verseny előtti időszakban minden zsírt elégetnek, és az összes vizet kihajtják a szervezetükből, attól néz ki kockásnak a hasuk. Versenyidőszakon kívül az ő testük is ki van párnázva egy kis zsírral, és a sejtek közötti vízzel. Na ezért nem lesz nekünk soha kockás hasunk.

A lapos has nem vágyálom

Azonban ne ess neki a több száz hasprésnek azonnal, mert ugyan a hasizmaid fejlődni fognak, de a zsírréteg ott marad rajta. Ezt kedvenc unokatesóm is emlegetni szokta, hogy neki gyönyörűen kidolgozott kockás hasa van, csak a hideg ellen hájat növesztett rá. Tehát a lapos has lényege, hogy többszörösen telítetlen zsiradékot fogyasszunk, és ez semmiképp se haladja meg a napi ételeink 20-30 %-át, és persze a zsírégető mozgások is segítségünkre lesznek.

Napi tipp

Biztos, hogy Te is szinte mindig megeszed a gyermekeid által otthagyott ételeket, mert sajnálod kidobni. Ezt én is meg szoktam tenni, azonban ne gondold, hogy az a kicsi nem számít. Ha minden nap csak egy kicsivel eszel többet, akkor nem fogyni fogsz, hanem hízni. Edd meg nyugodtan az otthagyott ételt, de mindig számítsd a saját adagodhoz. Tehát, ha megeszem a két gyerkőcöm maradék kajáját, akkor már nem is vacsorázom, esetleg csak egy natúr joghurtot.