Epres chia puding

epres-chia-puding1A chia mag egy újabb szuper táplálék, melyet mostanában fedezünk fel igazán. A Salvia Hispanica magja- azték zsálya – kiváló fehérje és omega3 forrás, emellett magas a rosttartalma. A kiegyensúlyozott esszenciális zsírsav tartalma miatt – az omega3, omega6 az emberi szervezet számára tökéletes egyensúlyban van – jótékony hatással van a szív- és érrendszerre, segíti az agy működését.

A magas rosttartalomnak köszönhetően kitisztítja a beleket, ezáltal a tápanyagok hatékonyabban szívódnak fel a szervezetben. Magas antioxidáns tartalma immunerősítő és öregedésgátló hatású.

A darált magot gluténmentes kenyértésztához, péksüteményekhez használhatjuk. Mexikóban üdítő italt készítenek belőle, a csíráztatott magot belekeverhetjük a nyári zöld salátában, a beáztatott, kocsonyás maggal pedig a zabkását dúsíthatjuk. A chia magot tejbe áztatva friss gyümölccsel is fogyaszthatjuk, ebből lesz a chia puding. Május végén mi mással is készíthetnénk, mint az édes, ínycsiklandóan finom eperrel.

Hozzávalók egy adaghoz:

2 dl kókusztej
6 teáskanál chia mag
2 teáskanál nyírfacukor
6 szem eper
2 evőkanál kókuszreszelék

A kókusztejbe beleadagolom a chia magot és a nyírfacukrot, jól elkeverem, és fél órára beteszem a hűtőbe, hogy a chia mag meg tudjon duzzadni. Ameddig a hűtőben zselés állagot vesz fel a puding, az epret megtisztítom, félbe vágom és villával összetöröm. 30 perc letelte után kiveszem a félkész pudingot, hozzákeverem a kókuszreszeléket, egy nagyobb pohár aljára terítem a pürésített epret, majd erre kanalazom a chia pudingot. Visszateszem a hűtőbe egy éjszakára. Fogyasztás előtt egy szem eperrel vagy kókuszchipsszel díszítem.